رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت:جشنواره نشان محبت با هدف کمک به توسعه عتبات عالیات یکم تیرماه در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

جشنواره نشان محبت در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش قدس انلاین،  اصغر حقی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه حرم‌های عتبات عالیات با حمایت و کمک‌های مادی و معنوی خیرین است.

وی با اشاره به سرانه بالای کمک‌های مردم استان برای توسعه حرم‌های عتبات عالیات با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی اما هر سال نسبت به سال قبل دریافتی‌های ستاد از مردم بیشتر می‌شود افزود: سرانه کمک هر لرستانی سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ تومان بود که امسال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که از میانگین کشوری بالاتر است.

حقی‌پور همچنین گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات یادگار ماندگار سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان موسس این ستاد در سال ۱۳۸۳ در کشور است.

وی افزود: این ستاد در استان لرستان اوایل سال ۱۳۸۴ تشکیل و فعالیت های خود را در راستای اهداف عتبات عالیات آغاز کرد و تا کنون مردم مومن سراسر استان با اهدا نذورات و سایر هدایا کمک های خوبی در بازسازی حرم های مطهر در نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامرا و سوریه داشتند و در این کار خیر سهیم شدند.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در لرستان بیان کرد: طی این مدت کمک های مردم استان علاوه بر وجه نقد، طلا، زیور آلات، مصالح ساختمانی مانند سنگ چینی کارخانه دلیجان و سیمان کارخانه سیمان کاشی دورود و فرش بوده که با توجه به نذورات در تمام حرم های مطهر سهیم هستند.

وی اضافه کرد: مردم ولایی استان لرستان همچنین به صورت خود جوش درب طلایی امامین شریفین در کاظمین و درب سرداب غیبت امام زمان (عج) در سامرا را ساختند که این درب در شهرستان پلدختر نیز مورد استقبال بسیار چشمگیر و ارزنده مردم قرار گرفت.

حقی پور همچنین در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری اربعین حسینی اظهار کرد: سال گذشته ۸۶ موکب از استان در ایام اربعین فعال بودند که ۴۳ موکب در شهرهای مختلف عراق و ۴۳ موکب دیگر در سراسر استان اقدام به ارائه خدمات به زائران می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فردی بدون اخذ مجوز موکب‌داری حق فعالیت ندارد، افزود: دستگاه‌های امتیتی و انتظامی با افرادی که مجوز موکب‌داری ندارند، به طور قاطع برخورد خواهد کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به مشارکت این مجموعه در ساخت و توسعه حرم‌های مطهر ائمه اطهار علیهم‌السلام در عراق و سوریه، گفت: در استان نیز عتبات طرح‌های توسعه‌ای و بازسازی را در حرم امام‌زادگان دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.